اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس تفرش آغاز شد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیریت شبکه بهداشت شهرستان تفرش از آغاز اجرای طرح آهن‌یاری ویژه دانش‌آموزان دختر در مدارس تفرش خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس تفرش آغاز شد 

اردلان زیلابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در این طرح که با هدف پیشگیری و کنترل کم خونی فقر آهن در مدارس اجرا می‌شود دانش‌آموزان به مدت 16 هفته متوالی، هفته‌ای یک عدد قرص فروس فومارات، تحت نظارت رابطین بهداشت مدارس مصرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: در طرح آهن یاری صد درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه و راهنمایی دخترانه شهری و روستایی شهرستان تفرش تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیریت شبکه بهداشت شهرستان تفرش تصریح کرد: این طرح که از ابتدای آذر ماه شروع شده تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

زیلابی کنترل کمبود آهن و پیشگیری از کم خونی و فقر آهن را از مهمترین اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و بیان داشت: درمان کم خونی و فقر آهن در دختران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که دختران در این سن میزان آهن بیشتری از دست می‌دهند و کم خونی باعث احساس ضعف و خستگی مزمن، کاهش قدرت ذهنی و تحریک پذیری در یادگیری آنان می‌شود.

وی مصرف انواع خشکبار، برگه زردآلو، آلوچه، خرما، پنیر و گردو و سبزی تازه را در تامین آهن بدن موثر دانست و ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان از طعم بد قرص آهن ناراحت هستند و باید معلمان در مدارس به منظور آگاه سازی دانش‌آموزان از اهمیت قرص آهن و نیاز آنان و تشویق دانش‌آموزان در مدارس این طرح را با موفقیت انجام دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 10:16 | نویسنده : میثم اله وردی |